Буцах
Хураангуй
0
Зайн сургалтын хөтөлбөрүүд эрэлт хэрэгцээнд нийцүүлэн эрс өргөжиж байна. Зайн сургалтын чанарыг үнэлэх нь хөтөлбөрийн оршин тогтноход чухал ач холбогдолтой стратегийн асуудал болжээ. Энэхүү судалгаанд бид зайн сургалтын чанарыг үнэлэх өөрчилсөн SERVQUAL хэрэгслийг санал болгож байна. Энэхүү хэрэгсэл нь баталгаатай байдал,оюутанд ойртуулах байдал,уриалгахан байдал, найдвартай байдал, зайн сургалтын системийн чанар,зайн сургалтын материалын чанар,сэтгэл ханамж, үнэнч байдал гэсэн найман хэмжээстэй. Зайн сургалтын 124 оюутны мэдээллийн дүн шинжилгээнээс харахад эдгээр найман хэмжээсийн зургаа нь (оюутанд ойртуулах байдал, баталгаатай байдлаас бусад) зайн сургалтын чанарыг мэдрэхэд чухал үүрэг гүйцэтгэдэг бөгөөд энэ нь суралцагчдын сэтгэл ханамж, онлайн сургалтанд хамрагдах ирээдүйн хүсэл сонирхолд нөлөөлдөг.
0
Түлхүүр үг:зайн сургалтын чанар, зайнаас суралцагчдын сэтгэл ханамж, зан төлөвийн зорилго, SERVQUAL хэмжүүр,
0
0
Мэдээлэл харилцаа холбооны технологи (МХТ), ялангуяа интернетийн нөлөөгөөр дээд боловсрол, ерөнхийдөө сургалтын үйл явцад мэдэгдэхүйц, байнгын өөрчлөлт гарсан. Зайн сургалтын орчин тохь тухтай тул технологид суурилсан зайны боловсрол (зайн сургалт) анхаарал татаж байна (Дохерти, 2006; Леви, 2007), оюутны популяцид шилжилт хөдөлгөөнийг бий болгож, улам бүр олон янзын, ажил хэрэгч болсон (Lykourentzou, Giannoukos, Nikolopoulos, Mpardis, & Loumos, 2009). Сургалтын элсэлтийн чиг хандлагыг харгалзан уламжлалт сургалтын байгууллагууд болон цэвэр онлайн хөтөлбөрүүд одоо бүх түвшинд хэд хэдэн онлайн зэрэг олгох хөтөлбөрийг санал болгодог. Зайн сургалтын эрэлт хэрэгцээ нь ашгийн төлөө байгууллагууд өөрсдөө үнэтэй сургалтын хөтөлбөр, зэрэг олгох хөтөлбөрийг санал болгодог (Wang, Wang, & Shee, 2007). Онлайн зэрэг олгох хөтөлбөрүүд нь санал болгож буй хөтөлбөрийн тоо болон элссэн оюутны тоогоор уламжлалт болон газар дээр нь ажилладаг хөтөлбөрөөс илүү байх төлөвтэй байна (Bolliger & Martindale, 2004; Liu, Liao, & Pratt, 2009). Цаашид онлайн төгсөгчид корпорацийн шийдвэр гаргагчид болохын хэрээр зайн сургалтын өсөлтийн хурд улам нэмэгдэх болно гэж таамаглаж байна (Мартинес, Бош, Херреро, & Нуноз, 2007).
0
Үйлчилгээний чанар нь тодорхойлох, хэмжихэд хэцүү, ойлгомжгүй, хийсвэр бүтэц юм (Carman, 1990; Kao, Wub, & Deng, 2009). Гэсэн хэдий ч энэ зорилгоор хэд хэдэн судалгаа хийгдсэн бөгөөд хамгийн алдартай нь Парасураман, Зейтхамл, Берри (1988), Кронин ба Тейлор (1992) нар юм. Үр дүнгийн үнэлгээний хэрэгсэл нь үйлчилгээний чанарыг хянах, хэрэглэгчийн гол ойлголт, хүлээлтийн ач холбогдлыг тодорхойлох хэрэгсэл болгон бий болгосон SERVQUAL юм. SERVQUAL нь сүүлийн 20 жилийн хугацаанд хэд хэдэн салбарт үйлчилгээний чанарыг хэмжих хүчин төгөлдөр хэрэгсэл болгон өргөнөөр хүлээн зөвшөөрсөн боловч уг хэрэгслийг саяхныг хүртэл боловсролын орчинд хэрэгжүүлээгүй байна.
0
Энэхүү судалгааны зорилго нь SERVQUAL ашиглан зайн сургалтын чанарыг хэрхэн хэмжих боломжтойг судлахад оршино. Одоо байгаа судалгаанууд, хэмжилтийн хэрэгслүүд дээр үндэслэн бид сургалтын чанарын талаархи зайн сурагчдын ойлголтыг хэмжих, тэдний зайн сургалтын хүлээлтэд ямар хүчин зүйл нөлөөлж байгааг тодорхойлох зорилгоор өөрчлөгдсөн SERVQUAL хэрэгслийг ашиглах загварыг санал болгож байна.
0
0
А. МУ – ын хэмжээнд
0
Их дээд сургуулийн багш нарын хөдөлмөрийн бүтээмжийг үнэлэх үйл ажиллагаа нь нарийн нийлмэл процесс юм. Энэхүү өгүүлэлд их дээд сургуулийн багш нарын хөдөлмөрийн бүтээмжийг үнэлэхэд логик бүтэц суурилсан үнэлгээний аргачлалыг ашиглах судалгааны хэсгээс өгүүлсэн. Логик бүтцийг ашиглан үнэлгээний зорилгыг тодорхойлж байгаа энэхүү шинэ аргачлалын давуу тал нь үнэлгээг төлөвлөхөөс эхлээд дүгнэн тайлагнах хүртэлх бүх алхамуудыг өөр хоорондоо логик уялдаа холбоотой байхаар зохиомжилсонд оршино.“Боловсролын үнэлгээ, зайн сургалтын чанар” (2016 он У. Түдэвдагва, Б. Лхагвасүрэн ).
0
Судалгаанд Хөвсгөл аймгийн 35 ерөнхий боловсролын сургуулийн 5 дугаар ангийн 2698, 9 дугаар ангийн 1966, 12 дугаар ангийн 680, нийт 5344 сурагч хамарна. Энэхүү чанарын судалгаа, үнэлгээ нь 2016-2018 онд хийсэн хяналт үнэлгээний дүн, зөвлөмж-ийн дагуу сургууль багшийн зүгээс сургалтын чанарыг нэмэгдүүлэх чиглэлээр хийсэн ажил, үйлчилгээний үр дүн, хөтөлбөрүүдийн хэрэгжилтийг үнэлэх юм. “Чанарын судалгаа үнэлгээ”-г анх удаа цахим технологи ашиглан зохион байгуулна (2019 он Б. Гантуяа).
0
Б. Олон улсын хэмжээнд
0
Зайн сургалтын үйлчилгээний чанарын талаархи өмнөх судалгааг ихэвчлэн өндөр хөгжилтэй орнуудад хийсэн; Гэсэн хэдий ч хөгжиж буй орнуудад бага хүчин чармайлт гаргаагүй байна. Энэхүү судалгаа нь шинээр гарч ирж буй орон болох Вьетнамын нөхцөлд зайнсургалтын үйлчилгээний чанарын шинж чанар, ерөнхий боловсролын үйлчилгээний чанар, зайн сургалтын оюутны сэтгэл ханамж, зайн сургалт оюутны үнэнч байдал хоорондын харилцааг судлав.“Does e-learning service quality influence e-learning student satisfaction and loyalty? Evidence from Vietnam” (2019 он Long Pham, Bui Kien Trung, Yam B. Limbu, Hien Thi Nguyen ).
0
COVID-19-ийн дэгдэлтийг шинээр гарч ирж буй, хэзээ нэгэн цагт шийдэж байгаагийн хариуд. Энэхүү судалгаа нь зайн сургалтын порталын амжилтыг тодорхойлох судлагдсан байдал, загварт суурилсан онолын хүрээг санал болгож байна. Судалгаагаар эрэгтэй, эмэгтэй хүмүүсийг зайн сургалтын портал хэрэглээтэй харьцуулсан болно. Судалгааны зорилго нь оюутнуудын хэтийн төлөв дэх эрэгтэй, эмэгтэй зайн сургалтын порталын хүртээмжийн ялгааг шалгах явдал юм.“Effects of COVID‑19 in E‑learning on higher education institution students: the group comparison between male and female” (2020 он Rohail Hassan ).
0
0
SERVQUAL-ыг ашиглан ШУТИС-ийн зайн сургалтыг үнэлсэн. ШУТИС-ийн зайн сургалтыг сонгосон шалтгаан:
0
0
Зураг 1. Зайн сургалтын чанарын хэмжүүр
0
0
Зураг 1 дээрх зайн сургалтын чанарын хэмжүүр болон зайн сургалтын системийн чанарыг бие даасан хувьсагч буюу үл хамаарах хувьсагчаар, сэтгэл ханамжийг хамааран хувьсагчаар авав.
0
Таамаглал
0
Таамаглал 1: Зайн сургалтын чанарын хэмжүүр нь оюутанд ойртуулах байдал, баталгаатай байдал, Уриалгахан байдал, Найдвартай байдал, ЗАЙН сургалтын системийн чанар, ЗАЙН сургалтын материалын чанар, сэтгэл ханамж, үнэнч байдал юм.
0
Таамаглал 2: Зайн сургалтын чанарын үзүүлэлтүүд нь зайн сургалтын сэтгэл ханамжид нөлөөлдөг.
Хүснэгт 1. Зайн сургалтын чанарын дэд хэмжүүр бүрийн шалгуур
0
Дэд хэмжүүрүүд |
Шалгуур |
Хэрэглэгчид ойртуулах байдал |
Тухайн багш оюутнууддаа чин сэтгэлээсээ санаа тавьдаг. EMP1 |
Багш нь оюутнуудын хувийн хэрэгцээг ойлгодог. EMP2 |
|
Багш нь оюутнуудын урт хугацааны хамгийн сайн байх ашиг сонирхлыг харгалзан үздэг. EMP3 |
|
Багш нь оюутнуудыг хамгийн сайн мэдлэгийг олж авахад уриалж, дэмждэг. EMP4 |
|
Баталгаат байдал |
Багш нь тухайн хичээлийн талаар нарийн мэдлэгтэй гэдэгт би итгэлтэй байна. ASS4 |
Багш нь салбартаа мэдлэгтэй байдаг. ASS1 |
|
Багш бүх асуултанд бүрэн дүүрэн хариулдаг. ASS3 |
|
Багш нь дүн тавихдаа шударга, алагчлалгүй ханддаг. ASS2 |
|
Уриалгахан байдал |
Багш нь сурагчдын хэрэгцээнд хурдан бөгөөд үр дүнтэй хариу өгдөг. RES1 |
Багш нь оюутнуудын асуулт, сэтгэгдлийг үргэлж хүлээн авдаг. RES3 |
|
Багш нь оюутнуудад туслахын тулд өөрийн арга барилаас өөрчлөхөд бэлэн байдаг. RES2 |
|
ЗАЙН сургалтаар хичээл ордог багш нар оюутнуудын мэргэжилд тулгуурлан сонирхлыг харгалзан үздэг. RES4 |
|
Найдвартай байдал |
ЗАЙН сургалтаар хичээл орж буй багш бэлтгэл сайтай, сайн зохион байгуулалттай ажилладаг. REL2 |
Багш шаардлагатай үед мэдээллийг найдвартай засаж залруулдаг. REL3 |
|
ЗАЙН СУРГАЛТ-ЫН багш нь лекцийг тогтмол тавьж, үр өгөөжтэй байдаг. /MS TEAM, GOOGLE TEAM, ZOOM, AUDIO бичлэг оруулах г.м-ээр/ REL1 |
|
Системийн чанар |
ШУТИС-ын ЗАЙН сургалтын систем дэх мэдээллийн цэс ойлгомжтой хялбар байдаг. ELSQ1 |
ЗАЙН сургалтын систем нь банкны төлбөрийн мэдээлэл шууд холбогддог нь түүнтэй холбоотой эрсдэл бага байдаг. ELSQ2 |
|
ЗАЙН сургалтын системээр дамжуулан бүртгэл, мэдээлэл баталгажуулалт хийхэд хувийн мэдээллийн аюулгүй байдлыг хангадаг. ELSQ3 |
|
ЗАЙН сургалтын систем дэх мэдээлэл шинэчлэгдэж байдаг.(жишээ нь: дүнгийн мэдээлэл, тодорхойлолт авах цэс нэмэгдэх г.м) ELSQ4 |
|
ЗАЙН сургалтын систем нь судалж буй хичээлүүдийн талаарх үнэ цэнэтэй мэдээлэл, материалуудыг надад өгдөг. ELSQ5 |
|
ЗАЙН сургалтын систем нь надад хичээлийн талаарх мэдээлэл, материалыг хялбархан олох боломжийг олгодог. ELSQ6 |
|
ЗАЙН сургалтын систем дэх хичээлүүдийн мэдээлэл эмх цэгцтэй, ойлгомжтой харагддаг. ELSQ7 |
|
ЗАЙН сургалтын систем нь тодорхой хугацаанд даалгавар, бие даалтаа илгээхэд тохиромжтой байдаг. ELSQ8 |
|
ЗАЙН сургалтын систем нь ачаалал даах чадвартай бөгөөд удаан хугацаагаар хаагдах тохиолдол гардаггүй. ELSQ9 |
|
ЗАЙН сургалтын систем(Оюутны вейб, ЗАЙН СУРГАЛТ, MS TEAMs) дэх мэдээлэл үнэн зөв байдаг. (Жишээ нь: голч дүн, хичээл сонголт, г.м). ELSQ10 |
|
Материалын чанар |
ЗАЙН сургалтын хичээлийн материалууд практик жишээн дээр суурилсан байдаг. ELMQ1 |
ЗАЙН сургалтын хичээлийн материал нь бие даан суралцах боломжийг олгодог. ELMQ2 |
|
ЗАЙН хичээлийн шалгалт нь хугацааны хувьд болон шалгалтын хүндэрсэн байдал нь боломжийн байдаг. ELMQ3 |
|
ЗАЙН сургалтын сургалтын материал маш хэрэгтэй материал байдаг. ELMQ4 |
|
ЗАЙН сургалтын хичээлийн материал нь сүүлийн үеийн мэдээллээр шинэчлэгдэж байдаг. ELMQ5 |
|
ЗАЙН сургалтын хичээлийн даалгавар нь хугацааны хувьд болон хүндрүүлсэн байдлын хувьд боломжийн байдаг. ELMQ6 |
|
Сэтгэл ханамж |
Та ерөнхийдөө ЗАЙН сургалтын системд сэтгэл ханамжтай байна уу? PART4 |
ШУТИС-ын ЗАЙН сургалтын систем нь үр дүнтэй. PART3 |
|
ЗАЙН сургалтын систем нь сургалтанд үүргээ гүйцэтгэхдээ миний сургалтын үр өгөөж, бүтээмжид томоохон, эерэг нөлөө үзүүлсэн. PART5 |
|
ЗАЙН сургалтын систем нь миний суралцах явцад надад чухал бөгөөд үнэ цэнэтэй туслагч юм. PART6 |
|
Үнэнч байдал |
Би ШУТИС-ийн ЗАЙН сургалтын талаар бусдад эерэг мэдээллийг өгдөг. PART1 |
Та энэхүү зайн сургалтыг өөр хэн нэгэнд санал болгох уу? PART7 |
|
ЗАЙН сургалтын талаарх зөвлөгөө хайсан хэн нэгэнд би зөвлөдөг.(жишээ нь: шилжиж ирсэн оюутанд туслах) PART2 |
0
0
Түүвэр
0
Монгол улсад амьдарч буй нийт иргэдийн 953 нь ШУТИС-ынБУХС-ын 1-4 дамжааны оюутанууд байна. Энэхүү нийт нийдмийн хэмжээнээс судалгааны түүвэр тодорхойлохдоо буцаалтгүй, энгийн санамсаргүй түүврийн аргачлалыг хэрэглэсэн бөгөөд судалгаа авах түүврийн хэмжээ 130 гэж тодорхойлсон.
0
0
Итгэх магадлал 95%, алдааны хязгаар 8%
0
Асуулгын судалгааг БУХС-ийн 124 оюутанаас авсан. Түүний 65,3% нь эмэгтэй, 34,7% нь эрэгтэй байна. Мөн тэдний 75% нь “бизнесийн удирдага”-ын салбарын оюутан байна. Судалгаанд оролцогчдын 33,9% нь 2-р дамжааны оюутан байгааг Хүснэгт I-III-аас харж болно.
0
0
Судалгааны түүвэр тодорхойлохдоо буцаалтгүй, энгийн санмсаргүй түүврийн аргачлалыг хэрэглэсэн бөгөөд судалгаа авах түүврийн хэмжээ 130 гэж тодорхойлсон. Судалгааг нийт 130 хүнээс судалгаа авсан боловч шаардлага хангаагүй 6 судалгаа байсан учраас судалгааны шинжилгээг хийхдээ 6 судалгааг нийт цуглуулсан мэдээллээс хассан болно. Нийт түүвэр 124
0
0
ХҮСНЭГТ I. Оролцогчийн хүйс
0
|
Frequency |
Percent |
эмэгтэй |
81 |
65.3 |
эрэгтэй |
43 |
34.7 |
Total |
124 |
100.0 |
0
ХҮСНЭГТ II. Оролцогчийн суралцдаг салбар
0
|
Frequency |
Percent |
БУ-ын салбар |
93 |
75 |
ТМ-ын салбар |
4 |
3.2 |
НУ-ын салбар |
2 |
1.6 |
Хүмүүнлэгийн салбар |
6 |
4.8 |
Бусад салбар |
19 |
15.3 |
Total |
124 |
100 |
0
ХҮСНЭГТ III. Оролцогчийн дамжаа
0
|
Frequency |
Percent |
1 дэх жил |
6 |
4.8 |
2 дахь жил |
42 |
33.9 |
3 дахь жил |
35 |
28.2 |
4 дэх жил |
41 |
33.1 |
Total |
124 |
100 |
0
B. Фактор анализийн шинжилгээ
0
Зайн сургалтын чанарын 8 дэд бүлэгт чанарын 38 шалгуур үзүүлэлтүүд нь зохих ёсоор бүлэглэгдэж чадаж байгааг баталгаажуулан харуулах зорилготойгоор энэхүү шинжилгээг хийсэн. 0.943 буюу 94.3% судалгаанд оролцогчид түүврийн найдвартай байдлыг маш сайн хангасан байна. Дээрх асуултуудад фактор анализ хийхэд дундаж үзүүлэлтүүд нь ойролцоо буюу 8 багцыг үүсгэж багцлагдаж байна.
0
Хүснэгт IV. Түүврийн найдвартай байдал
0
KMO and Bartlett's Test |
||
Kaiser-Meyer-Olkin Measure of Sampling Adequacy. |
0.943 |
|
Bartlett's Test of Sphericity |
Approx. Chi-Square |
3169.95 |
df |
378 |
|
Sig. |
0 |
0
Зайн сургалтын чанарыг гарган авахын тулд бүх шалгуур үзүүлэлтийн дунджаар дэд хэмжүүрүүдийн утгыг тооцон тэдгээрийн дунджаас нийт Зайн сургалтын чанар гарна. Зайн сургалтын чанар нь оюутанд ойртуулах байдал, баталгаат байдал, найдвартай байдал, уриалгахан байдал, системийн чанар, материалын чанар, сэтгэл ханамж, үнэнч байдал гэсэн найман багцаас бүрдэнэ. Санал болгож буй эдгээр найман багцад үндэслэн Зайн сургалтын чанарыг сайжруулна.
0
Хүснэгт 2. Бүлэг бүрийн хувьд тооцоолсон найдвартай байдлын хэмжүүрүүд, нийт найдвартай байдлын хэмжигдэхүүн (CR), Average Variance Extracted (AVE), болон Cronbach’s alpha (α)
0
Y |
Үйлчилгээний чанарын хэмжүүр |
Loadings (λ) |
Найдвартай байдлын хэмжүүрүүд |
|
Хэрэглэгчид ойртуулах байдал |
|
|
|
|
EMP1 |
Тухайн багш оюутнууддаа чин сэтгэлээсээ санаа тавьдаг. EMP1 |
0.908 |
Cronbach's alpha |
0.928 |
EMP2 |
Багш нь оюутнуудын хувийн хэрэгцээг ойлгодог. EMP2 |
0.882 |
N |
4 |
EMP3 |
Багш нь оюутнуудын урт хугацааны хамгийн сайн байх ашиг сонирхлыг харгалзан үздэг. EMP3 |
0.923 |
AVE |
83% |
EMP4 |
Багш нь оюутнуудыг хамгийн сайн мэдлэгийг олж авахад уриалж, дэмждэг. EMP4 |
0.922 |
CR |
0.95 |
Баталгаат байдал |
|
|
|
|
ASS4 |
Багш нь тухайн хичээлийн талаар нарийн мэдлэгтэй гэдэгт би итгэлтэй байна. ASS4 |
0.911 |
Cronbach's alpha |
0.873 |
ASS1 |
Багш нь салбартаа мэдлэгтэй байдаг. ASS1 |
0.857 |
N |
4 |
ASS3 |
Багш бүх асуултанд бүрэн дүүрэн хариулдаг. ASS3 |
0.836 |
AVE |
73% |
ASS2 |
Багш нь дүн тавихдаа шударга, алагчлалгүй ханддаг. ASS2 |
0.814 |
CR |
0.916 |
Уриалгахан байдал |
|
|
|
|
RES1 |
Багш нь сурагчдын хэрэгцээнд хурдан бөгөөд үр дүнтэй хариу өгдөг. RES1 |
0.901 |
Cronbach's alpha |
0.905 |
RES3 |
Багш нь оюутнуудын асуулт, сэтгэгдлийг үргэлж хүлээн авдаг. RES3 |
0.895 |
N |
4 |
RES2 |
Багш нь оюутнуудад туслахын тулд өөрийн арга барилаас өөрчлөхөд бэлэн байдаг. RES2 |
0.889 |
AVE |
78% |
RES4 |
ЗАЙН сургалтаар хичээл ордог багш нар оюутнуудын мэргэжилд тулгуурлан сонирхлыг харгалзан үздэг. RES4 |
0.847 |
CR |
0.934 |
Найдвартай байдал |
|
|
|
|
REL2 |
ЗАЙН сургалтаар хичээл орж буй багш бэлтгэл сайтай, сайн зохион байгуулалттай ажилладаг. REL2 |
0.926 |
Cronbach's alpha |
0.881 |
REL3 |
Багш шаардлагатай үед мэдээллийг найдвартай засаж залруулдаг. REL3 |
0.909 |
N |
3 |
REL1 |
ЗАЙН СУРГАЛТ-ЫН багш нь лекцийг тогтмол тавьж, үр өгөөжтэй байдаг. /MS TEAM, GOOGLE TEAM, ZOOM, AUDIO бичлэг оруулах г.м-ээр/ REL1 |
0.867 |
AVE |
81% |
|
|
|
CR |
0.928 |
0
Y |
Үйлчилгээний чанарын хэмжүүр |
Loadings (λ) |
Найдвартай байдлын хэмжүүрүүд |
|
Системийн чанар |
|
|
|
|
ELSQ5 |
ЗАЙН сургалтын систем нь судалж буй хичээлүүдийн талаарх үнэ цэнэтэй мэдээлэл, материалуудыг надад өгдөг. ELSQ5 |
0.867 |
Cronbach's alpha |
0.94282 |
ELSQ6 |
ЗАЙН сургалтын систем нь надад хичээлийн талаарх мэдээлэл, материалыг хялбархан олох боломжийг олгодог. ELSQ6 |
0.865 |
N |
10 |
ELSQ2 |
ЗАЙН сургалтын систем нь банкны төлбөрийн мэдээлэл шууд холбогддог нь түүнтэй холбоотой эрсдэл бага байдаг. ELSQ2 |
0.852 |
AVE |
66% |
ELSQ3 |
ЗАЙН сургалтын системээр дамжуулан бүртгэл, мэдээлэл баталгажуулалт хийхэд хувийн мэдээллийн аюулгүй байдлыг хангадаг. ELSQ3 |
0.844 |
CR |
0.95184 |
ELSQ7 |
ЗАЙН сургалтын систем дэх хичээлүүдийн мэдээлэл эмх цэгцтэй, ойлгомжтой харагддаг. ELSQ7 |
0.817 |
|
|
ELSQ8 |
ЗАЙН сургалтын систем нь тодорхой хугацаанд даалгавар, бие даалтаа илгээхэд тохиромжтой байдаг. ELSQ8 |
0.809 |
|
|
ELSQ1 |
ШУТИС-ын ЗАЙН сургалтын систем дэх мэдээллийн цэс ойлгомжтой хялбар байдаг. ELSQ1 |
0.797 |
|
|
ELSQ4 |
ЗАЙН сургалтын систем дэх мэдээлэл шинэчлэгдэж байдаг.(жишээ нь: дүнгийн мэдээлэл, тодорхойлолт авах цэс нэмэгдэх г.м) ELSQ4 |
0.793 |
|
|
ELSQ9 |
ЗАЙН сургалтын систем нь ачаалал даах чадвартай бөгөөд удаан хугацаагаар хаагдах тохиолдол гардаггүй. ELSQ9 |
0.764 |
|
|
ELSQ10 |
ЗАЙН сургалтын систем(Оюутны вейб, ЗАЙН СУРГАЛТ, MS TEAMs) дэх мэдээлэл үнэн зөв байдаг. (Жишээ нь: голч дүн, хичээл сонголт, г.м). ELSQ10 |
0.735 |
|
|
Материалын чанар |
|
|
|
|
ELMQ6 |
ЗАЙН сургалтын хичээлийн даалгавар нь хугацааны хувьд болон хүндрүүлсэн байдлын хувьд боломжийн байдаг. ELMQ6 |
0.889 |
Cronbach's alpha |
0.933 |
ELMQ5 |
ЗАЙН сургалтын хичээлийн материал нь сүүлийн үеийн мэдээллээр шинэчлэгдэж байдаг. ELMQ5 |
0.875 |
N |
6 |
ELMQ4 |
ЗАЙН сургалтын сургалтын материал маш хэрэгтэй материал байдаг. ELMQ4 |
0.865 |
AVE |
75% |
ELMQ3 |
ЗАЙН хичээлийн шалгалт нь хугацааны хувьд болон шалгалтын хүндэрсэн байдал нь боломжийн байдаг. ELMQ3 |
0.861 |
CR |
0.948 |
ELMQ2 |
ЗАЙН сургалтын хичээлийн материал нь бие даан суралцах боломжийг олгодог. ELMQ2 |
0.856 |
|
|
ELMQ1 |
ЗАЙН сургалтын хичээлийн материалууд практик жишээн дээр суурилсан байдаг. ELMQ1 |
0.854 |
|
|
0
Y |
Үйлчилгээний чанарын хэмжүүр |
Loadings (λ) |
Найдвартай байдлын хэмжүүрүүд |
|
Сэтгэл ханамж |
|
|
|
|
PART4 |
Та ерөнхийдөө ЗАЙН сургалтын системд сэтгэл ханамжтай байна уу? PART4 |
0.906 |
Cronbach's alpha |
0.912 |
PART3 |
ШУТИС-ын ЗАЙН сургалтын систем нь үр дүнтэй. PART3 |
0.905 |
N |
4 |
PART5 |
ЗАЙН сургалтын систем нь сургалтанд үүргээ гүйцэтгэхдээ миний сургалтын үр өгөөж, бүтээмжид томоохон, эерэг нөлөө үзүүлсэн. PART5 |
0.896 |
AVE |
79% |
PART6 |
ЗАЙН сургалтын систем нь миний суралцах явцад надад чухал бөгөөд үнэ цэнэтэй туслагч юм. PART6 |
0.854 |
CR |
0.939 |
Үнэнч байдал |
|
|
|
|
PART1 |
Би ШУТИС-ийн ЗАЙН сургалтын талаар бусдад эерэг мэдээллийг өгдөг. PART1 |
0.908 |
Cronbach's alpha |
0.835 |
PART7 |
Та энэхүү зайн сургалтыг өөр хэн нэгэнд санал болгох уу? PART7 |
0.859 |
N |
3 |
PART2 |
ЗАЙН сургалтын талаарх зөвлөгөө хайсан хэн нэгэнд би зөвлөдөг.(жишээ нь: шилжиж ирсэн оюутанд туслах) PART2 |
0.836 |
AVE |
75% |
|
|
|
CR |
0.902 |
0
Хүснэгт 3. Зайн сургалтын чанарын хувьд гамма (ξ) коэффициентоор тооцсон үйлчилгээний чанарын үзүүлэлт, үнэнч байдал
0
|
Хэмжүүр |
Гамма коэффциент |
|
Гамма коэффциент |
|
Гамма коэффциент |
Хэрэглэгчид ойртуулах байдал |
Тухайн багш оюутнууддаа чин сэтгэлээсээ санаа тавьдаг. EMP1 |
0.431 |
Үйлчилгээний чанар |
0.458 |
Сэтгэл ханамж |
0.689 |
Багш нь оюутнуудын хувийн хэрэгцээг ойлгодог. EMP2 |
||||||
Багш нь оюутнуудын урт хугацааны хамгийн сайн байх ашиг сонирхлыг харгалзан үздэг. EMP3 |
||||||
Багш нь оюутнуудыг хамгийн сайн мэдлэгийг олж авахад уриалж, дэмждэг. EMP4 |
||||||
Баталгаат байдал |
Багш нь тухайн хичээлийн талаар нарийн мэдлэгтэй гэдэгт би итгэлтэй байна. ASS4 |
0.421 |
||||
Багш нь салбартаа мэдлэгтэй байдаг. ASS1 |
||||||
Багш бүх асуултанд бүрэн дүүрэн хариулдаг. ASS3 |
||||||
Багш нь дүн тавихдаа шударга, алагчлалгүй ханддаг. ASS2 |
||||||
Уриалгахан байдал |
Багш нь сурагчдын хэрэгцээнд хурдан бөгөөд үр дүнтэй хариу өгдөг. RES1 |
0.414 |
||||
Багш нь оюутнуудын асуулт, сэтгэгдлийг үргэлж хүлээн авдаг. RES3 |
||||||
Багш нь оюутнуудад туслахын тулд өөрийн арга барилаас өөрчлөхөд бэлэн байдаг. RES2 |
||||||
ЗАЙН сургалтаар хичээл ордог багш нар оюутнуудын мэргэжилд тулгуурлан сонирхлыг харгалзан үздэг. RES4 |
||||||
Найдвартай байдал |
ЗАЙН сургалтаар хичээл орж буй багш бэлтгэл сайтай, сайн зохион байгуулалттай ажилладаг. REL2 |
0.519 |
||||
Багш шаардлагатай үед мэдээллийг найдвартай засаж залруулдаг. REL3 |
||||||
ЗАЙН СУРГАЛТ-ЫН багш нь лекцийг тогтмол тавьж, үр өгөөжтэй байдаг. /MS TEAM, GOOGLE TEAM, ZOOM, AUDIO бичлэг оруулах г.м-ээр/ REL1 |
||||||
Системийн чанар |
ШУТИС-ын ЗАЙН сургалтын систем дэх мэдээллийн цэс ойлгомжтой хялбар байдаг. ELSQ1 |
0.517 |
Системийн чанар |
0.522 |
||
ЗАЙН сургалтын систем нь банкны төлбөрийн мэдээлэл шууд холбогддог нь түүнтэй холбоотой эрсдэл бага байдаг. ELSQ2 |
0.527 |
|||||
ЗАЙН сургалтын системээр дамжуулан бүртгэл, мэдээлэл баталгажуулалт хийхэд хувийн мэдээллийн аюулгүй байдлыг хангадаг. ELSQ3 |
0.478 |
|||||
ЗАЙН сургалтын систем дэх мэдээлэл шинэчлэгдэж байдаг.(жишээ нь: дүнгийн мэдээлэл, тодорхойлолт авах цэс нэмэгдэх г.м) ELSQ4 |
0.447 |
|||||
ЗАЙН сургалтын систем нь судалж буй хичээлүүдийн талаарх үнэ цэнэтэй мэдээлэл, материалуудыг надад өгдөг. ELSQ5 |
0.62 |
|||||
ЗАЙН сургалтын систем нь надад хичээлийн талаарх мэдээлэл, материалыг хялбархан олох боломжийг олгодог. ELSQ6 |
0.584 |
|||||
ЗАЙН сургалтын систем дэх хичээлүүдийн мэдээлэл эмх цэгцтэй, ойлгомжтой харагддаг. ELSQ7 |
0.532 |
|||||
ЗАЙН сургалтын систем нь тодорхой хугацаанд даалгавар, бие даалтаа илгээхэд тохиромжтой байдаг. ELSQ8 |
0.418 |
|||||
ЗАЙН сургалтын систем нь ачаалал даах чадвартай бөгөөд удаан хугацаагаар хаагдах тохиолдол гардаггүй. ELSQ9 |
0.489 |
|||||
ЗАЙН сургалтын систем(Оюутны вейб, ЗАЙН СУРГАЛТ, MS TEAMs) дэх мэдээлэл үнэн зөв байдаг. (Жишээ нь: голч дүн, хичээл сонголт, г.м). ELSQ10 |
0.398 |
|||||
Материалын чанар |
ЗАЙН сургалтын хичээлийн материалууд практик жишээн дээр суурилсан байдаг. ELMQ1 |
0.607 |
Материалын чанар |
0.662 |
||
ЗАЙН сургалтын хичээлийн материал нь бие даан суралцах боломжийг олгодог. ELMQ2 |
0.634 |
|||||
ЗАЙН хичээлийн шалгалт нь хугацааны хувьд болон шалгалтын хүндэрсэн байдал нь боломжийн байдаг. ELMQ3 |
0.665 |
|||||
ЗАЙН сургалтын сургалтын материал маш хэрэгтэй материал байдаг. ELMQ4 |
0.571 |
|||||
ЗАЙН сургалтын хичээлийн материал нь сүүлийн үеийн мэдээллээр шинэчлэгдэж байдаг. ELMQ5 |
0.655 |
|||||
ЗАЙН сургалтын хичээлийн даалгавар нь хугацааны хувьд болон хүндрүүлсэн байдлын хувьд боломжийн байдаг. ELMQ6 |
0.691 |
0
Хүснэгт 2-оос харахад Найдвартай байдал, Оюутанд ойртуулах байдал, Баталгаат байдал, Уриалгахан байдал нь Сэтгэл хөдлөлийг хэмжих дэд хэмжүүрийн Cronbach’s alpha-н өндөр коэффициентыг хүчтэй дэмжиж байна. Цаашлаад багцлалтын бусад үзүүлэлтүүдийн ач холбогдлыг авч үзвэл харьцангуй бүгд сайн байна.
0
Зайн сургалтын чанарын хувьд 8 багц хүчин зүйлийн гамма (ξ) коэффициент тооцож үзэхэд үйлчилгээний чанарт хамгийн их нөлөөлдөг чанарын үндсэн хэмжүүр бол “Материалын чанар” бөгөөд ELMQ1, ELMQ2, ELMQ3, ELMQ5, ELMQ6 гэсэн асуултууд чухал нөлөөтэй байна. Дараа нь "Системийн чанар”-ын хэмжүүр чухал бөгөөд ELSQ5, ELSQ6 гол нөлөөтэй байсан боловч “ELSQ10” нь 8 дэд хэмжүүрийн 38 шалгуур дотроо хамгийн бага нөлөөтэй болох нь харагдаж байна. Зайн сургалтын чанарын үндсэн хэмжүүрийн найман дэд хэмжүүрээс хамгийн нөлөө бүхий дэд хэмжүүр бол "Материалын чанар"-ын хэмжүүр байна.
0
“Материалын чанар”-ын үндсэн хэмжүүр нь Зайн сургалтын чанарын хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжид чухал нөлөөтэй байгааг харуулсан байна.
0
Хүснэгт 4. Салбарын хувьд үнэлгээгээр тооцсон чанарын үзүүлэлт
0
Зайн сургалтын чанарын үзүүлэлт |
MEAN |
Оюутанд ойртуулах байдал EMP |
3.34 |
Баталгаат байдал ASS |
3.89 |
Уриалгахан байдал RES |
3.42 |
Найдвартай байдал REL |
3.6 |
Системийн чанар ELSQ |
3.55 |
Материалын чанар ELMQ |
3.26 |
Сэтгэл ханамж PART |
3.39 |
Үнэнч байдал PART |
3.18 |
0
Нийцлийн шинжилгээ
0
Хүснэгт V-д нийцлийн шинжилгээний үр дүнг харуулсан байна. Кронбах альфа 0.6 байх тохиолдолд шинжилгээг цааш нь хийж болохыг харуулж байна.
0
Хүснэгт V. Нийцлийн шинжилгээ
0
№ |
Хувьсагч |
Кронбах Альфа |
1 |
Оюутанд ойртуулах байдал(EMP) |
0.928 |
2 |
Баталгаатай байдал(ASS) |
0.873 |
3 |
Уриалгахан байдал(RES) |
0.905 |
4 |
Найдвартай байдал(REL) |
0.881 |
5 |
ЗАЙН сургалтын системийн чанар(ELSQ) |
0.943 |
6 |
ЗАЙН сургалтын материалын чанар(ELMQ) |
0.933 |
7 |
Сэтгэл ханамж(PART) |
0.912 |
8 |
Үнэнч байдал (PART) |
0.835 |
0
Таамаглал 1: Зайнсургалтын чанарын хэмжүүр нь оюутанд ойртуулах байдал, баталгаатай байдал, Уриалгахан байдал, Найдвартай байдал, ЗАЙН сургалтын системийн чанар, ЗАЙН сургалтын материалын чанар, сэтгэл ханамж, үнэнч байдал юм.
0
Хүснэгт VI-д Хүчин зүйлсийн багцлалтаар эдгээр SERVQUAL хэмжүүрүүд нь гурван багц хүчин зүйл болон багцлагдаж буйг харж болно. Эндээс Таамаглал-1 нотлогдож байна.
0
Регрессийн шинжилгээ
0
Таамаглал 2: Зайн сургалтын чанар нь зайн сургалтын сэтгэл ханамжид нөлөөлдөг.
0
Хүснэгт VII-д харуулсан тохируулагдсан R-square детерминацийн коэффициент буюу өөрчлөлтийн коеффициент нь “predictor variables”-“угтаж мэдэх үзүүлэлт” (зайн сургалтын чанарын үзүүлэлтүүд) нь хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн өөрчлөлтийн 61%-ийг тайлбарлаж байна.
0
Хүснэгт VII. Регрессийн шинжилгээ: Зайн сургалтынсистемийн чанар
0
Model Summary |
||||
Model |
R |
R Square |
Adjusted R Square |
Std. Error of the Estimate |
1 |
.787a |
0.619 |
0.61 |
0.59888 |
a. Predictors: (Constant), ELMQ, SQ, ELSQ |
0
Цаашлаад Хүснэгт VIII-д ANOVA-гийн тусламжтайгаар шалган үзэхэд энэхүү загвар нийцэж буйг харж болно. 65.086 үнэлгээгээр энэхүү загвар ач холбогдолтой буйг харж болно. Энэхүү бие даасан хувьсагч зайн сургалтын сэтгэл ханамжтай холбоотойг харуулж байна. Эндээс Таамаглал-2 нотлогдож буйг харж болно.
0
Хүснэгт VIII. ANOVAа
0
ANOVAa |
||||
Model |
Sum of Squares |
df |
Mean Square |
|
1 |
Regression |
70.031 |
3 |
23.344 |
Residual |
43.039 |
120 |
0.359 |
|
Total |
113.07 |
123 |
|
|
a. Dependent Variable: PartSatisfaction |
||||
b. Predictors: (Constant), ELMQ, SQ, ELSQ |
0
Хүснэгт IX-д тэрхүү стандартчилагдсан коэффициент (Beta) нь “угтаж мэдэх хувьсагч”-ийн нэг нэгж өөрчлөлтөнд бие даасан хувьсагч(сэтгэл ханамж)-д хэр их өөрчлөлт бий болохыг бидэнд хэлж өгдөг. Энэхүү шинжилгээнд зайн сургалтын сэтгэл ханамжид зайн сургалтын материалын чанарын үзүүлэлт илүү өндөр хамааралтай буй нь харагдаж байна. Зайн сургалтын материалын чанарын үзүүлэлт нэг нэгжээр өөрчлөгдөхөд сэтгэл ханамж 0.560-оор нэмэгдэнэ. Эндээс Таамаглал-2 нотлогдож буй нь харагдаж байна.
0
Хүснэгт IX . Коэффициент
0
Coefficientsa |
||||||
Model |
Unstandardized Coefficients |
Standardized Coefficients |
t |
Sig. |
||
B |
Std. Error |
Beta |
||||
1 |
(Constant) |
0.335 |
0.241 |
|
1.39 |
0.167 |
SQ |
0.087 |
0.101 |
0.078 |
0.859 |
0.392 |
|
ELSQ |
|
0.098 |
0.202 |
2.177 |
0.031 |
|
ELMQ |
0.544 |
0.093 |
0.56 |
5.85 |
0 |
|
a. Dependent Variable: PartSatisfaction |
0
0
Дэлхийн их дээд сургуулиудад зайн сургалтын үүрэг улам бүр нэмэгдэж буй өнөө үед материалын чанар болон зайн сургалтын сэтгэл ханамжийн ач холбогдол улам бүр чухал ач холбогдолтой болсоор байна.
0
Академик судалгаа, салбарын судалгааны аль алинд энэхүү асуудалд чиглэгдсэн бөгөөд их дээд сургуулийн зүгээс суралцагчдынхаа сургалтын чанарын сэтгэгдэлд нийцүүлж, бүрэн дүүрэн хангаснаар ашгаа нэмэгдүүлж, сэтгэл ханамжийг бий болгоно.
0
Бидний дэвшүүлсэн хоёр таамаглал батлагдсан болно.
0
Зураг 2: Таамаглал нотлогдсон
0
0
0
Энэхүү судалгааг их дээд сургууль тус бүрээр нарийвчлан шинжлэх шаардлагатай. Мөн өөр аль нэг улсын сургалтын чанарын хэмжүүртэй хавсарган судалбал маш өргөн хүрээний, сонирхолтой ажил болно. Түүвэр тухайн улсын хүн амыг бүрэн төлөөлж чадаагүй байна.
0
АШИГЛАСАН МАТЕРИАЛ
0
0
0
0
Таалагдаж байна
Таалагдахгүй байна
Нэр томъёо оруулаагүй байна.
Хэлэлцүүлэг үзсэн
Хэлэлцүүлгийн Like/dislike